Voor de tweede keer in korte tijd is een passagiersvliegtuig bij het naderen van de luchthaven Charles de Gaulle bij Parijs rakelings langs een drone gevlogen, zo meldden Britse en Franse media.

Weer incident met drone bij Parijse luchthaven

Charles de Gaulle

Het ging in dit geval om een toestel van de Ierse maatschappij Aer Lingus. Op ongeveer 2300 meter hoogte zag de piloot van de Airbus A320 een drone voorbijkomen op een afstand van ongeveer 150 meter. In februari kon de piloot van een Airbus van Air France nog net uitwijken voor een drone toen hij de landing inzette bij de Parijse luchthaven. Het onbemande vliegtuigje scheerde op 5 meter langs de linkervleugel op een hoogte van zo'n 1500 meter.

Weer incident met drone bij Parijse luchthaven

Londen

Zondag kwam een vliegtuig van British Airways tijdens de landing op de Londense luchthaven Heathrow mogelijk in botsing met een drone. De Airbus A320 met 137 mensen aan boord landde uiteindelijk veilig.

1 Reacties

  1. Robbert Loos

    Ik denk dat dat een grote media hetse is. iedere duif word nu aangezien als een quadcopter. De quadcopters zijn niet de schuldige. het is de bestuurder. Een verkeershufter is ook niet de schuld van de auto. Er zijn inmiddels manieren om een quadcopter op afstand neer te halen, met een geregistreerde quadcopter is de bestuurder te achterhalen en dus aan te houden. Regels verscherpen heeft geen zin en daar heb je enkel de hobbyisten mee en quadcopters gaan in de toekomst een grote rol spelen in ons dagelijks leven. De huidige regels zijn al meer als voldoende. ik ben zelfs voorstander van versoepeling. uitgezonderd van de hoogte en no-fly-zones. Een simpel voorbeeld: Ik zag laatst een super uitvinding, een AED en drone in een. Deze kan binnen een minuut via GPS bij een slachtofer zijn en zijn leven redden. Echter zijn er al 4 regels overtreden in dit geval. De quadcopter mag niet over wegen en woningen vliegen. aangekomen bij het slachtoffer mag hij niet landen omdat deze dan bij mensen in de buurt komt. in principe mocht hij niet eens vertrekken omdat hij buiten het zicht van de bestuurder vliegt. Heel vroeger met de eerste auto was er een wet dat voor de auto een persoon moest lopen met een rode vlag. De auto was dus nutteloos. pas nadat deze wet opgeheven was is de auto revolutie op gang gekomen en zie waar we nu zijn. Wat ik bedoel is dat niet alles op te lossen is door de regels aan te trekken en verbieden. Nogmaals het registregen en verplichten van een parachute zodat je niemand op de grond kan kwetsen zou 99% van de problemen oplossen met minder regels.

Plaats een reactie